دیابت چیست ؟

early ejaculation

دیابت چیست و آیا درمانی دارد ؟

مطلع شدن از دیابت ابتلا به می تواند ترسناک باشد اما وحشت نکنید کسانیکه دیابت دارند می توتنند عمری سلامت طولانی داشته باشند

اجازه بدهید تا نکات کلی را بررسی نماییم .

دیابت به زبان ساده :

وقتی ما غذا می خوریم غذا وارد معده ما می شود .

غذا از سه ماده اصلی تشکیل شده است

1- کربوهیدراتها

2- پروتوئین ها

3- چربیها

در طول گوارش کربو هیدراتها به قند تجزیه می شوند که با اسم گلوکز شناخته می شود.

کربو هیدراتها در غذاهایی مثل  نان  برنج ماکارونی سیب زمینی   میوه ها شیر و ماست وجود دارند.

در فرآیند طبیعی گوارش قند از طریق گردش خون از معده وارد ماهیچه ها و سلول های چربی شما میشوند.

هرچند قند نمی تواند به کمک هورمون ویژه ای به نام انسولین که در پانکراس ساخته می شود وارد سلول های شما بشوند انسولین مثل یک کلید عمل می کند و در های ماهیچه ها و سلول های چربی را باز می کند و اجازه می دهد تا قند وارد آنها شود.

به این ترتیب سلول ها از قند برای سوخت لازم برای تامین انرژی برای بدن استفاده می کنند وقتی که این فرآیند بدون مکث انجام شود قند می تواند از ماهیچه هاو سلول های چربی از خون خارج شود . به این شکل بدن می تواند قدرت قند را درجرین خون تنظیم کند.

حال بررسی می کنیم تا ببینیم  در بدن فردی که به دیابت مبتلا است  چه اتتفاقی می افتد : 

در این افراد قند وارد جریان خون می شود اما یکی از این دو حالت اتفاق می افتد.

1- پانکراس میزان کافی از انسولین را که با میزان قند وارد شده به خون را تولید نمی کند.

2- سلول های بدن به انسولینی که بدن تولید کرده واکنش نشان نمی دهند.

در هر دو مورد بالا  نتیجه یکسان است ورودی سلول ها بسته می ماند و باعث می شود تا قند در خون انبار شود و در نتیجه میزان قند خون بالا می رود.

سپس چون قند ها نمی تواند وارد سلول های بدن شما بشوند بدن شما نمی تواند انرژی مورد نیازش را بدست آورد در نتیجه شما ممکن است احساس خستگی و یا کوفتکی بکنید و یا بدن شما بخواهد برای رقیق کردن قند اضافی در خون با بیرون کشیدن مایع از سلول ها رقیق کند.

به همین دلیل است  فردی که به بیماری قند خون و یا دیابت است احساس تشنگی می کنند و به مرور زمان میزان بالای قند خون به اندام های حیاتی مربوط به جریان خون مثل چشم ها کلیه ها اعصاب و قلب آسیب برساند .

 

اگر دیابت به درستی مهار نشود می تواند  عوارض بسیار جدی مانند کوری ، قطع عضو ، از کار افتادن کلیه ، حمله قلبی یا سکته مغزی را به بار بیاورد .

برای جلوگیری از این عوارض افراد مبتلا به دیابت برای نگهداری میزان قند خونشان در حد نرمال باید کار هایی انجام دهند .

یکی از شیوه ها برای این کار از طریق رژیم غذایی است با کم کردن میزان مصرف غذاهایی که دارای کربو هیداتها هستند می توانید میزان قند وارد شده به خون را کاهش دهید و اینکه اجازه ندهید میزان انسولین در بدنتان بیش از حد بالا رود.

راه دوم  برای تنظیم قند خون از طریق ورزش کردن است ، فعالیتهای جسمانی ماهیچه های بدن شما را به انسولین پذیرا تر می کند.

و در انتها اینکه ممکن است پزشک شما دارو هایی را برای شما تجویز کند که باعث شوند میزان قند خونی که وارد ماهیچه های شما می شود تنظیم شوند و یا سلول های شما نسبت به انسولینی که بدنتان تولید می کند پذیرا تر شوند در برخی موارد تزریق انسولین هم ممکن است ضروری باشد .

 

حالا در صورتیکه می خواهید از مشاوران ما در خصوص تاثیر گانودرما و سبوس برنج و چای اولونگ در بهبود کنترل قند خون شما و همچنین بیماری دیابت مشاوره بگیرید بهتر است با ما تماس  بگیرید .

 

خانم نایینی از مشاوران زبده ما در این خصوص می تواند بصورت رایگان مشاور شما در درمان بیماری دیابت و قند خون باشد

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید